Werk aan de autoriteit van je website

Mensen die geen verstand hebben van SEO weten waarschijnlijk ook niet wat de autoriteit van een website is. De zogeheten ‘domain authority’ is een score die Google aan je website geeft, aan de hand van de content en de hoeveelheid en kwaliteit van de backlinks. Hoe meer kwalitatief goede backlinks je hebt, hoe hoger je autoriteit. Een backlink is van goede kwaliteit wanneer deze tevens van een website komt met een aanzienlijke domain authority, maar ook betrouwbare content speelt een rol. Is de autoriteit wat lager, maar de content heel origineel en relevant? Ook dan zal deze link je helpen om hoger te scoren.

Verhoog de autoriteit van je website met linkbuilding

De belangrijkste manier om de autoriteit van je website te verhogen is door aan linkbuilding te doen. Hoe meer websites er naar de jouwe verwijzen, hoe hoger jouw domain authority. Althans, als het kwalitatief goede links zijn. Deze kun je op verschillende manieren verkrijgen. Als je er geen geld aan wilt uitgeven kun je bijvoorbeeld bloggers benaderen en ze vragen of ze over je willen schrijven, eventueel in ruil voor een gratis product of dienst. Wat je ook kunt doen is zelf een gastblog schrijven, en in dit blog naar je eigen website linken. Het kost wel veel tijd om gratis backlinks te verkrijgen, vandaar dat veel ondernemers ervoor kiezen om hun linkbuilding uit te besteden. Bij een bedrijf dat gespecialiseerd is in SEO beschikken ze over veel blogs en websites vol artikelen, waar ze gemakkelijk een link naar jouw website kunnen plaatsen. Dit is uiteraard niet gratis, maar het levert je wel een hogere autoriteit op.

Zorg voor sterke content op je website

Hoe beter en sterker de content op jouw website is, hoe hoger jouw domain authority zal zijn. Daarom is het zaak om alle teksten op je website eens onder de loep te nemen. Heb je er de juiste zoektermen in gebruikt? Staan deze tevens in de titels? Heb je de metagegevens ingevuld en daar diezelfde zoektermen gebruikt? Dit zijn allemaal relevante vragen die je jezelf moet stellen. Dit valt allemaal in de categorie SEO, wat bijdraagt aan een betere vindbaarheid in Google. Heb je er zelf geen verstand van? Een Ecommerce bedrijf kan je verder helpen!

Ecommerce inzetten voor een hogere autoriteit

Naast linkbuilding en het optimaliseren van je content zijn er nog andere dingen die je kunt doen om je autoriteit te verteren. Al deze zaken vallen onder de noemer Ecommerce, en kun je soms zelf doen, en soms beter uitbesteden. Het instellen van Google Ads bijvoorbeeld, is heel effectief, maar ingewikkelder dan het lijkt. Of het optimaliseren van de website om meer conversies te bewerkstelligen. Je moet precies weten hoe jouw doelgroep zich online gedraagt, en hoe iemand die niet weet wat jij te bieden hebt jouw website bekijkt. Heb je daar echt geen kaas van gegeten? Besteed je online marketing dan uit, want anders zul je veel teveel tijd en moeite steken in iets wat je geen zichtbare resultaten oplevert.

Meer verhalen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.